Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: PR značky Mountain Dew

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Úvod
Nápoj značky Mountain Dew zmizol z našich končín už pred rokmi bez poriadneho vysvetlenia. Bol tu krátko a zrejme sa neujal natoľko, aby sa jeho výrobcom a distribútorom, spoločnosti PepsiCo, vyplatilo ho tu držať. Za nejakých 10 rokov sa všetko zmenilo, dopyt na trhu sa zmenil, ľudia zmenili návyky, vďaka čomu uspel celý rad energetických nápojov, a predovšetkým - Pepsi chce posilniť svoju značku.
Na oficiálnej facebookovskej stránke bol avizovaný návrat distribúcie tejto značky v pollitrových PET fľašiach od 4. marca 2013.

Mountain Dew je perlivý nealkoholický nápoj, ktorý vyrába a vlastní PepsiCo. Pôvodný vzorec bol vynájdený v Tennessee roku 1940 bratmi Hartmanovými a bol prvýkrát uvedený na trh v Knoxville, Tennessee a Johnson City so sloganom : „Ya-Hoo Mountain Dew. It will tickle your innards.“ - Juhú horská rosa. Pošteklí vaše vnútro. Nápoj má tak trochu „dedinský pôvod“. Vznikol na mixovanie, to znamená na miešanie tohto nápoja s alkoholom.
Ako prvú spoločnosť žiadali bratia spoločnosť Coca-Cola. Chceli aby ich nápoj zaradili po svoju výrobu, no oni ich ponuku odmietli. Výrobné práva získala spoločnosť Pepsi-Cola v roku 1964, tým pádom sa distribúcia rozšírila vo väčšej miere po celých Spojených štátoch a Kanade.
Mountain Dew bol pôvodne Írsky slang pre mesačný svit - moonshine (názov pre domáce whisky).
Prvá fľaša nápoja mala v znaku dedinčana so zbraňou, ktorý odháňal od svojho prahu policajta.

V našej práci by sme sa chceli zamerať na vznik, logo, balenie, príchute a zloženie, na ktoré nadväzujú legendy alebo reálne kauzy.
Kľúčové slová:

marketing

PR

public relation

mountain

dew

Hodnotenie (0x):