Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Americki marginalisti

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Marginalizmus je metóda ekonomickej analýzy založená na marginálnom meraní. Tento proces znamenal opustenie verbálne deduktívnych foriem ekonomickej analýzy a ich nahradenie funkčnými vzťahy, ktoré sú vyjadriteľné matematicky a umožňujú aplikáciu vyššej matematiky v podobe marginálnej analýzy. Marginálna analýza znamená skúmanie zmien jednej premennej vyvolaných veľmi malými zmenami inej premennej za predpokladu, že sa ostatné faktory pôsobiace na skúmaný vzťah nemenia. Medzi premennými, ktoré sú predmetom analýzy, sa predpokladá existencia funkčného vzťahu. Príkladom použitia marginálnej analýzy je teória marginálneho úžitku a teórie hraničnej produktivity. Marginalisti zamerali svoju pozornosť na dopytovú stranu trhu a sústredili takmer všetku svoju pozornosť na alokáciu obmedzených zdrojov a verili, že jej analýza je prvoradou úlohou a vlastným predmetom ekonómie, ponechávajúc pritom dlhodobé otázky ekonomického rastu akosi mimo jej rámca. To neznamená, že by podceňovali význam ekonomického rastu alebo problémy rastu populácie. Iba považovali tieto otázky za exogénny vo vzťahu k vlastnej ekonomickej analýze. V novej ekonómii marginalistov je ústrednou postavou spotrebiteľ. On je suverénom trhu, primárnym a suverénnym nositeľom ekonomických rozhodnutí - jeho preferencie sú primárne hybnou silou, zatiaľ čo výrobcovia tieto preferencie len registrujú a plnia spotrebiteľove priania. Marginalizmus je myšlienkový smer založený na teórii marginálneho (hraničného) úžitku.
Hodnotenie (0x):