Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Konštruktivizmus - seminárna práca

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Témou mojej seminárnej práce bol konštruktivizmus, ako jeden z mnohých teórií výchovy. Konštruktivizmus patrí do kognitívnych psychologických teórií v ktorých sa hovorí predovšetkým o teóriách, podľa ktorých žiak svoje poznanie aktívne konštruuje.
Pedagogický slovník (2008, s.105) definuje konštruktivizmus ako:
„Široký prúd teórií vo vedách o správaní a sociálnych vedách, zdôrazňujúci ako aktívnu úlohu subjektu a význam jeho vnútorných predpokladov v pedagogických a psychologických procesoch, tak dôležitosť jeho interakcie s prostredím a spoločnosťou. V tomto zmysle je interakčnou teóriou prekonávajúcou jednostrannosť empirizmu a nativizmu.“
Kalhous-Obst (2002) vymedzujú pedagogický konštruktivizmus ako snahu o prekonanie tradičnej školy, ktorá je chápaná ako predávanie definitívnych vzdelávacích obsahov žiakom, ktorí sú pri tom odsúdení do pasívnej úlohy ich príjemcov. V transmisívnom poňatí je vyučovanie podobné pridávaniu materiálu (vedomostí) do skladu (žiakovej mysle), kde príliš nezáleží, čo už existuje v susedných oddeleniach skladu (už existujúcich poznatkov).
Pedagogický konštruktivizmus reaguje na tradičné vzdelávanie, v ktorom dominuje proces sprostredkovania a predkladanie hotových informácií a poznatkov, tzv. transmisívna koncepcia vyučovania.
Hodnotenie (0x):