Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Vypracované otázky z Marketingu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Marketing- vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia

Marketing je v praxi i teórií chápaný ako:
1. Určitá podnikateľská filozofia, ktorá vždy kladie zákazníka na prvé miesto
2. Určitý systém podnikových aktivít

Vznik marketingu:
- Marketingové prístupy- už deľbou spoločenskej práce
- Ako teoretická disciplína (nie vedná)- na prelome 19.-20- stor. (v r. 1920 na amerických univerzitách)
- Výraznejší záujem o marketingovú teóriu- v roku 1929 (hosp. kríza)- realizačná funkcia marketingu (stimulovanie dopytu, realizácia výroby)
- Po 2. Svetovej vojne- rozšírenie do vyspelých krajín Európy i Japonska- poznávacia funkcia marketingu (dokonalé poznávanie potrieb)
- 70. A 80. Roky 20. Storočia- internacionalizácia svetového trhu a hospodárskeho života- vznik medzinárodného spoločenského marketingu
Spoločenský marketing akceptuje potreby všetkých členov spoločnosti, nielen svojich zákazníkov
Hodnotenie (0x):