Pre úspešné vedenie organizácie je potrebné, aby riadenie bolo systematické a transparentné.
Možno určiť osem zásad manažérstva kvality, kt. sa dajú dosiahnuť ciele kvality: - zameranie na zákazníka - vodcovstvo (vedenie) - zapojenie pracovníkov - procesný prístup - systémový prístup k manažérstvu - trvalé zlepšovanie - rozhodovanie na základe faktov - vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi
Základným pojmom manažérstva kvality je proces uspokojovania potrieb. Produkt a proces uspokojovania potrieb môžeme charakterizovať z dvoch hľadísk, z hľadiska kvality respektíve z hľadiska zhody. Kým kvalita kladie za cieľ splnenie potrieb zainteresovaných, zhoda sa snaží o dodržanie predpisov. 02.Pojem produktu,proces vyhotovenia a jeho účastníci.txt
Pojem produktu Na označenie produktu sa používajú nasledovné 4 kategórie: A) hardvér (súčiastky a z nich zmontované jednotky) B) softvér (napr. programy počítačov, procedúry, informácie, údaje, záznamy) C) služby (napr. poistenie, bankovníctvo, doprava) D) spracované materiály (napr. základné materiály, kvapaliny, plyny, platne, drôty).
Očakávania súvisiace s kvalitou z hľadiska účastníkov procesu - hlavní účastníci spotreby