Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Manažment kvality procesov - prednášky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady
Pre úspešné vedenie organizácie je potrebné, aby riadenie bolo systematické a transparentné.

Možno určiť osem zásad manažérstva kvality, kt. sa dajú dosiahnuť ciele kvality:
- zameranie na zákazníka
- vodcovstvo (vedenie)
- zapojenie pracovníkov
- procesný prístup
- systémový prístup k manažérstvu
- trvalé zlepšovanie
- rozhodovanie na základe faktov
- vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi

Základným pojmom manažérstva kvality je proces uspokojovania potrieb.
Produkt a proces uspokojovania potrieb môžeme charakterizovať z dvoch hľadísk, z hľadiska kvality respektíve z hľadiska zhody.
Kým kvalita kladie za cieľ splnenie potrieb zainteresovaných, zhoda sa snaží o dodržanie predpisov.
02.Pojem produktu,proces vyhotovenia a jeho účastníci.txt

Pojem produktu
Na označenie produktu sa používajú nasledovné 4 kategórie:
A) hardvér (súčiastky a z nich zmontované jednotky)
B) softvér (napr. programy počítačov, procedúry, informácie, údaje, záznamy)
C) služby (napr. poistenie, bankovníctvo, doprava)
D) spracované materiály (napr. základné materiály, kvapaliny, plyny, platne, drôty).

Očakávania súvisiace s kvalitou z hľadiska účastníkov procesu
- hlavní účastníci spotreby
Kľúčové slová:

MKP

manažment

kvalita

procesy

SPU

Hodnotenie (0x):