Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Manažment zmien ako konkurencia v podniku

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Svet sa neustále mení. Každým dňom sa niečo vylepší, vznikne alebo obnoví. Ak chce byť firma úspešná, nestačí byť len dobrým výrobcom alebo mať dostatočne pútavú reklamu. Kľúčom k úspechu a tým aj k maximalizácii zisku je vedieť pohotovo a priamo reagovať na meniace sa podmienky a potreby trhu. Zmeny sú dnes oveľa rozsiahlejšie a dlhodobejšie ako v minulosti. Nestačí len vedieť prežiť, ale vyťažiť čo najviac z nedokonalosti ostatných a popritom rozvíjať svoje prednosti.
Manažment zmien je dôležitou súčasťou stratégie podniku, pretože schopnosť v správnej chvíli využiť akúkoľvek zmenu na trhu v svoj prospech sa odrazí nielen na ziskovosti, ale zlepší aj postavenie na trhu a goodwill podniku.
Dnes neexistuje prostredie, ktoré by sa nevyvíjalo a nesprávalo dynamicky. Všetky prvky prostredia, či už širšieho alebo priameho prostredia organizácie sú vo vzájomnej interakcii a stále sa vyvíjajú. Odhaliť dynamiku podnikateľského prostredia a vedieť ju využiť je súčasťou práce manažérov zmien. Manažment zmien je proces náročný, najmä na kvalitnú diagnostiku a analýzu externých a interných vplyvov. Zároveň musí zabezpečiť aj realizáciu zmien v podniku a prijatie zmien pracovníkmi, ktorých sa zmena bytostne týka. A v neposlednom rade je pre riadenie zmien charakteristické to, čo pre každý manažment, že ide o prácu s ľuďmi. Poznať základné pravidlá, princípy a metódy, ako realizovať zmenu, ako viesť ľudí v prospech zmeny, ako hodnotiť dosah zmeny, je dnes v mnohých podnikoch základnou a kľúčovou otázkou, ktorej je potrebné venovať náležitú pozornosť.
Byť dobrý manažér, to nie je len o dokonalom vnútropodnikovom systéme, ale o neustálom sledovaní toho, čo sa deje okolo nás a hľadať cestu, ako čo najjednoduchšie a zároveň najsofistikovanejšie kráčať rovnakým tempom s dnešnou neustále sa meniacou ekonomikou.
Hodnotenie (0x):