Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Pedagogická komunikácia - otázky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1 Pedagogická komunikácia

Úvod
„Nedá sa nekomunikovať, už len tým, že sme komunikujeme.“

„Communicare est multum dare.“ („Komunikovať znamená veľa dávať“).


Slovo komunikácia je latinského pôvodu. Základ je adjektívum (prídavné meno) communis = spoločný. Communicare teda znamená urobiť spoločným eminentovi (autor, vysielajúci) aj percipientovi (adresát, prijímateľ). Pôvodný význam sa zachoval, ale aj málo modifikoval a dnes sa sloveso „komunikovať“ najčastejšie používa vo význame dorozumievať sa.

Kľúčové slová: druhy komunikácie, feedback, funkcie dorozumievania, funkcie komunikácie, hlavná myšlienka, IKT, informácie primárne, informácie sekundárne, informácie terciárne, jazyková komunikácia, kľúčové slová, komunikácia, komunikácia ľudská, komunikácia sociálna, komunikácia spoločenská, komunikačný reťazec, komunikačný šum, myšlienka, nadpis, ontogenéza písma, piktogram, pôvod slova, prostriedky komunikácie, reč, spätná väzba, spracovávanie, text, využívanie informácií, zdroje informácií

Čo by ste už mali vedieť...
Jazyk ľudí je najdokonalejší prostriedok komunikácie. Plní funkciu:
dorozumievania - komunikatívna funkcia
pomenúvania - je nástrojom myslenia
poznania - kognitívna
prežívania, emócií a vôle - estetická alebo expresívna funkcia

Vedeli ste, že?
„Jazyk je návod, reč je praktické použitie jazyka v komunikácii.
Jazyk je ako recept v kuchárskej knihe, reč hotové jedlo, ktoré skutočný majster pripraví nielen presne podľa receptu, ale aj tak, že jedlo podráždi všetky zmyslové orgány“ (Škvareninová, 2004).
Hodnotenie (0x):