Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Teória služieb - spoznámkovaná kniha Služby

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
VYMEDZENIE SLUŽIEB

Služby môžeme chápať ako: zmenu stavu osoby alebo statku spôsobenej činnosťou, ktorá je súčasťou ekonomiky, zmeny sa konajú so súhlasom danej osoby alebo ek.jednotky prostredníctvo činnosti jednej k druhej. V marketingovej teórii:služba je činnosť, kt. môže jedna strana ponúknuť druhej, je nehmatateľná, môže a nemusí byť spojená s výrobkom, neutvára nadobudnutie vlastníctva. V manažmente:služby sú ekonomické činnosti, kt. vytvárajú hodnotu, poskytuje úžitok spotrebiteľovi ako výsledok vytvorenia želanej zmeny pre prijímateľa služby. Ako ekonomická kategória je služba druh produktu, vytvára hodnotu, podstatou je činnosť-výkon, nevyúsťuje do vlastníctva.V praxi sa za službu považuje činnosť, ktorá sa produkuje prostredníctvom ek. jednotky, poskytuje tretím subjektom, vykonáva platenými zamestnancami.
Hodnotenie (0x):