Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Vypracované otázky ku skúške z predmetu Manažment výroby

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1.1 DEFINUJTE A ZNÁZORNITE MV AKO PROCES

Základnou náplňou manažmentu výroby je vypracovať a potom zrealizovať taký výrobný program, ktorý bude pre podnikateľský subjekt ekonomicky výnosný a pre trh zaujímavý. Žiada sa schopnosť predvídať potreby zákazníkov, sledovať konkurenčnú situáciu na trhu, analyzovať trendy vedecko-technického rozvoja a jeho výsledky sústavne premietať do zvyšovania kvality produkcie.
Obsah manažmentu výroby: príprava výrobnej stratégie, tvorba diverzifikovaného výrobného programu, príprava nových a pre trh žiadaných výrobkov, rozvoj kvality, manažment hlavnej výroby a obslužných činností, priestorová a časová organizácia výrobných procesov, logistika materiálových tokov a povýrobné servisné služby zákazníkom.
Manažment výroby má interdisciplinárny charakter, pretože využíva poznatky z ekonomiky, psychológie, sociológie, personalistiky, informatiky, výpočtovej techniky, heuristiky, marketingových a finančných analýz a ďalších disciplín a poznatkov. Na manažment má silný vplyv aj prax.
Pojem manažment má rozličné významy, najčastejšie sa používajú:
• manažment ako praktická činnosť
• manažment ako teória či vedná disciplína
• manažment ako osobitná skupina ľudí
Hodnotenie (0x):