Registrácia | Prihlásiť

Diplomová práca: Tablet vo vyučovaní biológie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
„Materiálne prostriedky výučby približujú to, čo je ďaleké, zväčšujú to, čo je nepatrné, zmenšujú to, čo je veľmi veľké, spomaľujú to, čo je rýchle, zrýchľujú to, čo je pomalé, odhaľujú to, čo je skryté, konkretizujú to, čo je abstraktné, sprítomňujú to, čo je dávno minulé, fixujú to, čo je prchavé, zjednodušujú to, čo je príliš zložité.“ M. Cipro

Je známe, že človek až 80% informácií prijíma zrakom, 12% sluchom, 5% hmatom a 3% inými zmyslami, preto môžeme povedať, že materiálne prostriedky zohrávajú v procese edukácie významnú úlohu.
Samotný pojem ˝prostriedok˝ môže mať široký význam. Vo vzťahu k cieľom vyučovacieho procesu ho chápeme ako to, čo pomáha a slúži k ich dosiahnutiu. Pojem ˝didaktické prostriedky˝ zahrňuje všetky materiálne predmety, ktoré zabezpečujú, podmieňujú a zefektívňujú priebeh vyučovacieho procesu. Ide o také predmety, ktoré v úzkej súvislosti s vyučovacou metódou a organizačnou formou vyučovania napomáhajú k dosiahnutiu výchovno-vzdelávacích cieľov. Ich vývoj je ovplyvnený s postupným vývojom kultúry a techniky. V súčasnosti ich chápeme ako významný modernizačný faktor (Maňák, 1995) .
K materiálnym didaktickým prostriedkom zaraďujeme všetky predmety, ktoré prispievajú k názornosti v procese výučby a umožňujú dokonalejšie, rýchlejšie a komplexnejšie osvojenie si učiva vo výchovno - vzdelávacom procese, taktiež aj v procese samovzdelávania (Petlák, 2004).
Hodnotenie (0x):