Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Aplikovaný marketing - vypracované otázky ku skúške

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu
Marketing
-súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu
- sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt
-celé podnikanie, videné z hľadiska jeho konečného výsledku, teda z pohľadu zákazníka

Základné pojmy
Potreba - vyjadrenie objektívneho stavu, pociťovaný nedostatok niečoho
Požiadavka - pociťovaná potreba, vyjadrenie subjektívneho stavu, potreba chcieť niečo konkrétne.
Dopyt - časť potrieb, ktorá sa realizuje prostredníctvom výmeny na trhu. Jej rozsah je daný kúpnou silou spotrebiteľov a ich ochotou nakúpiť. Dopyt existuje len po konkrétnych druhoch tovaru za určité ceny.
Ponuka - tá časť dodávateľských zdrojov, ktoré sú určené pre uspokojenie dopytu prostredníctvom trhovej výmeny.
Trh - miestne a časové sústredenie predávajúcich (ponuka) a kupujúcich (dopyt), ktorí vymieňajú tovar.
Výmena - proces, pri ktorom tovar mení svojho majiteľa.
Transakcia - individuálny akt výmeny, môže byť peňažná (tovar za peniaze) alebo bártrová (tovar za tovar)
Hodnotenie (0x):