Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Vzťahy s verejnosťou

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. Úvod do problematiky. Definovanie základných pojmov
Public relations PR
» sústavné a premyslené pôsobenie (organizácie) na rozličné skupiny verejnosti s cieľom vytvárať priaznivý obraz a dobré vzťahy.

PR majú - tri hlavné funkcie:
1. informovať ľudí,
2. presviedčať ich,
3. zlepšovať ich vzájomné vzťahy.

Verejnosť (publikum)
» sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná z určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie/inštitúcie/firmy a pod.

Druhy verejnosti:
1. parlamentné kruhy (poslanci, funkcionári, úradníci),
2. vláda (ústredná štátna správa - jej členovia, ministri, aparát;
3. orgány a predstavitelia územnej (miestnej štátnej správy),
4. činitelia a orgány samosprávy,
5. finančné kruhy (banky, sporiteľne, poisťovne, burzy, finanční analytici...),
6. partnerské organizácie doma i v zahraničí,
7. akcionári,
8. zamestnanci,
9. zákazníci (skutoční/potenciálni),
10. novinárske kruhy.

PRESS AGENTRY - vytváranie, generovanie, naháňanie publicity vytváraním zaujímavých podujatí a tvorbou príbehov na pritiahnutie pozornosti médií s cieľom upozorniť na daný predmet či danú tému verejnosť.
PUBLIC AFFAIRS - špecializovaná časť public relations, ktorá buduje a udržiava vládne a komunitné vzťahy s cieľom ovplyvniť verejnú politiku.
Hodnotenie (0x):