Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Dagmar Lesáková a kol.: Strategický marketing (1.časť)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Ide o sken prvej polovice učebnice na Strategický marketing (kapitoly 1 až 7, vrátane).

1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE

Cieľom kapitoly je:
- vysvetliť podstatu strategického riadenia podnikov,
- charakterizovať tri úrovne stratégií používaných v podnikateľských subjektoch,
- uviesť základné prístupy k vymedzeniu stratégie,
- definovať marketingovú stratégiu a jej základné charakteristiky,
- vymedziť pojem a vlastnosti konkurenčnej výhody.

1.1 PODSTAT STRATEGICKÉHO RIADENIA PODNIKOV

Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, ktorá býva označovaná ako analýza 3C (customers, competitors, company capabilities). Analýza zákazníkov poskytuje odpoveď na otázky:
- kto tvorí zákaznícku bázu podniku,
- kde, kedy a ako zákazníci nakupujú,
- čo motivuje zákazníkov k nákupu,
- aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov,
- ako by potenciálne mohol byť konkrétny produktový trh segmentovaný.
...
Hodnotenie (0x):