Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.

- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka.
- Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.
- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život
- Nie je izolovanou disciplínou

Cieľom výchovy matematiky na I. stupni je:
- naučiť
- vychovávať, vzdelávať, rozvíjať schopnosti,
- rozvíjať logické myslenie
- rešpektovať to, čo vie, čím disponuje, ako je vychované

Učiteľ musí mať lásku k dieťaťu, citlivo vychovávať, pomáhať mu...

V didaktike matematiky si budeme všímať (OBSAH VZDELÁVANIA MAT.) :
1. Prečo? Aký je dôvod učiť matematiku;
2. Koho budeme učiť?
3. Čo budeme učiť? -obsah;
4. Ako? - metódy, formy, prostriedky;
Vyučovanie matematiky sa historicky menilo na 1.st. ZŠ.

1. Prečo aplikovať matematiku v živote?
- učí vecnému učeniu matematiky, rozvíjanie logiky, aby som ju vedel použiť
Mat. je jedna z vyučovacích predmetov, teda nie je jediný predmet z učebných plánov - základný pedagogický dokument schválený ministerstvom školstva. Je to súpis všetkých predmetov, ktoré sa vyučujú .
Predmety povinné - musí absolvovať každý žiak, podieľajú sa na rozvíjaní dieťaťa
Predmety voliteľné - orientované na rozvíjanie záujmov dieťaťa
Na 1. stupni je ešte dôležité - v tomto veku musíme pôsobiť na dieťa názorne, rozvíjať predstavivosť dieťaťa.
Dieťa v predškolskom veku stále niečo robí → táto činnosť je primárnou činnosťou všeobecne. Nasleduje skok v 1. ročníku (sedí v lavici), potrebuje sa realizovať v činnosti. Učitelia pri vyučovaní nepoužívajú modely, ktorých by sa žiaci mohli chytiť, vidieť ho a z toho si vytvoriť predstavy. Taktiež nezabúdať na vychádzkach ukazovať na predmety a pripomínať, aký je to geometrický tvar. tvar, precvičovať odhad (koľko má približne metrov daná budova...)
Matematika dáva veľa možností priestorovej predstavivosti → t. j. dôležitá danosť človeka.
...
Hodnotenie (0x):