Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Manažment technického rozvoja a inovácií - Vypracovanie inovačného prieskumu a nápadu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
INOVAČNÝ PRIESKUM NA BÁZE LITERATÚRY A INTERNETU - KOLOBEŽKA

V tomto prieskume som sa rozhodol, že sa zameriam na kolobežky. Konkrétne na ich históriu, vývoj, modernizáciu a pozrieme sa na najmodernejšie inovácie, ktoré za celý ten čas prišli.

Charakteristika kolobežky:

Kolobežka je dopravný prostriedok, ktorý je poháňaný odrážaním sa jednou nohou od zeme, zatiaľ čo druhá noha stojí na plošine nízko nad zemou, ktorá spojuje zadné koleso s riadidlom a predným kolesom. Ovláda sa podobne ako bicykel a to pomocou riadila. Bývajú vybavené aj brzdami, a to buď nožnou, ktorá trením brzdí priamo zadné koleso, alebo klasické brzdové trenie nekovovým brzdovým špalíkom na ráf kolesa, ktoré využívajú aj bicykle. Niektoré kolobežky sú ale vybavené aj mechanickými alebo hydraulickými kotúčovými brzdami, no v niektorých prípadov je použitie hydraulických a mechanických bŕzd kombinované.

(Napr.: predné koleso obsahuje hydraulickú kotúčovú brzdu zatiaľ čo zadné obsahuje len mechanickú kotúčovú brzdu ovládanú lankom). Kombinovanie bŕzd sa vo väčšine používa len v nových typoch kolobežiek a v elektrokolobežkách.

História kolobežky:

Na konci 19. A 20. Storočia sa na komunikáciách objavili rôzne druhy motocyklov (alebo vtedy motorcyklov) s výrazne malými kolesami. Neskôr z tejto konštrukcie bol v USA odvodený motocykel názvu ner-a-car (viď obr.), ktorý už dostal motocyklové kolesá ale jeho priestor medzi sedadlom a volantom bol zbytočne voľný a veľký, predné koleso bolo len zavesené na podvozku a riadené podobne ako automobil. Tieto motocyklové konštrukcie časom zanikli (ťažká výroba, zlý vzhľad, žiadny záujem o kúpu, ...) a po uplynutí niekoľkých rokov sa aj týmito konštrukciami inšpirovali prvý výrobcovia kolobežiek.
...
Hodnotenie (0x):