Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Marketing 1 - kontrolné otázky (vypracované otázky, Ing. Poliačiková Eva, PhD.)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Čo rozumieme pod pojmom marketing?
- Umenie predávať produkty,
- Proces výmeny medzi jednotlivcami a organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojenie zúčastnených,
- Riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky,
- Spôsob riadenia a usmerňovania hospodárskej činnosti podľa požiadaviek trhu,
- Spojovací článok medzi výrobcom a zákazníkom,
- Schopnosť ponúknuť užitočný a potrebný produkt,
- Filozofia myslenia a konania firmy zameraná na trh.

2. Aké významné ekonomické kategórie súvisia s chápaním a praktickým uplatňovaním marketingu?
- potreby, požiadavky, dopyt, ponuka, výmena, transakcia, trh, produkty, hodnota, uspokojenie, kvalita.

3. Aké vývojové podnikateľské koncepcie poznáme?
- výrobná, výrobková, predajná, marketingová, sociálna marketingová, holistická.

4. Čo spoločné a čo rozdielne majú jednotlivé koncepcie marketingu?
- Výrobná, výrobková a predajná koncepcia - nezaujímajú sa o potreby zákazníka,
- Marketingová už definuje potreby zákazníka,
- V sociálnej marketingovej koncepcii zákazník rozhoduje; reakcia na znečisťované životné prostredie, nedostatok prírodných zdrojov, chudobu, nedostatok sociálnych služieb,
- Holistická koncepcia zastáva názor, že v marketingu záleží na všetkom = všetko so všetkým súvisí (vzťahový marketing, integrovaný, interný, spoločensky zodpovedný).
...
Hodnotenie (0x):