1. zameranie na zákazníka - zákazníka musím poznať, jeho požiadavky či už súčasné, základné alebo očakávané, partnerstvo zo zákazníkom,
2. vedenie(leadership)- mali by existovať lídri, vodcovia, kt. udávajú smer, napr. znižovanie reklamácií, chýb atď. A zároveň vytvárajú podmienky na zlepšovanie, musí existovať jednotnosť účelu a cieľov, kt. je daná vedením,
3. zapojenie pracovníkov - aby každý pracovník prispel k zlepšeniu pracovného procesu, zapojiť všetkých pracovníkov do procesu, max. využitie ich schopností,
4. procesný prístup (+systémový) - každý ma rovnaký cieľ a účel, procesný prístup umožňuje účinne prekonať prekážky na strane OŠ,
5. neustále zlepšovanie - aby ľudia sami prichádzali s nápadmi na zlepšenie, trvalý cieľ, malé kúsky, kt. prerastú do novej kvality,
6. prístupy k rozhodovaniu zakladajúci sa na faktoch(SMED)- ak chceme niečo zlepšiť tak to musíme vedieť zmerať. Ak niečo neviem zmerať: ->vyššia kvalita = vyššia spokojnosť zákazníkov = vyššia reputácia firmy.
7. Manažovanie vzťahov (so všetkými zainteresovanými) - „vzájomne výhodné dodávateľské vzťahy“ !
...