Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing - prednášky 2022/2023, (prof. Ing. Vanda Lieskovská, PhD. Katedra obchodného podnikania)

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Marketingové makroprostredie - Odpoveď do prípadovej štúdie
• Demografické Ktoré demografické trendy predstavujú pre našu spoločnosť príležitosti a ktoré hrozbu?
• Ekonomické Aký vplyv na našu spoločnosť bude mať vývoj príjmov, cenovej hladiny, úspor a úverov?
• Prírodné Aká je prognóza nákladov a dostupnosti prírodných zdrojov a energie? Je spoločnosť ohľaduplná k životnému prostrediu?
• Technologické K akým technologickým zmenám dochádza? Aká je pozícia spoločnosti, pokiaľ sa jedná o technológie?
• Politické Ktoré platné a pripravované zákony ovplyvnia stratégiu spoločnosti?
• Kultúrne Aký je postoj verejnosti k podnikaniu a produktom spoločnosti? Aké zmeny v životnom štýle spotrebiteľov na to môžu mať dopad?
...
Postup tvorby SWOT analýzy
• Analyzujeme interné prostredie - silné a slabé stránky - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu 7S, analýzu hodnotového reťazca alebo finančnú analýzu podniku)
• Analyzujeme externé prostredie - príležitosti a hrozby - definujeme si ich a zapíšeme do matice (môžeme pritom využiť ďalšie analýzy, napr. analýzu SLEPTE / PEST alebo Porterovu analýzu 5 síl)
• Ohodnotíme (obodujeme) jednotlivé parametre v rámci kvadrantov - pri silných stránkach a príležitostiach použijeme napr. stupnicu od 1 do 10, pri slabých stránkach a hrozbách stupnicu od -1 do -10
• Analýzu môžeme doplniť o ďalší rozmer a priradiť parametrom váhy - súčet váh v jednotlivých kvadrantoch musí byť rovný číslu 1. Váhy priraďujeme v rozmedzí od 0,00 do 1,00, napr. 0,65. Čím dôležitejší je parameter, tým vyšší koeficient.
...
Hodnotenie (0x):