Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Konkurenčná stratégia, jej tvorba a analýza, klasické prístupy a generické stratégie Portera s príkladom.

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady

1 konkurenčné analýzy a stratégie
Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť a neopakovateľnosť.
Z historického pohľadu je stratégia považovaná za najväčšiu formu generálstva, ktorá umožňuje vyhrať bitku bez boja. Vhodne zvolená stratégia znamená, že nie je potrebné pustiť sa do boja, len bitka je bez samotného boja vopred vyhraná. Strategické rozhodnutia sú dlhodobého charakteru. Len podnik, ktorý má správne zvolenú a realizovanú stratégiu, môže dosahovať zaumienené ciele, úspechy, uplatňovať konkurenčnú výhodu a upevňovať si svoje postavenie na trhu.

1.1 Stratégia vs. taktika
Stratégia je vždy nadradená taktike a taktika slúži k podpore realizácie stratégie. Na stratégiu a taktiku nadväzuje operatíva, ktorej úlohou je aktivizovať, usmerňovať a koordinovať základné a podporné činnosti, zamerané na dosiahnutie taktikou požadované manévrovanie.

Operatíva zabezpečuje akcieschopnosť; zabezpečuje schopnosť a pripravenosť zrealizovať základné a podporné činnosti, ktoré sú nutné k dosiahnutiu vymedzeného taktického pohybu

Taktika sa sústreďuje na víťazstvo v bitke o strategickú pozíciu; určuje postupy, ktorými je možné efektívne a účinne zaujať strategické pozície v súlade s vymedzenou stratégiou

Stratégia je zameraná na víťazstvo vo vojne; sústreďuje sa na vymedzenie základných strategických pozícií, ktoré je nutné zaujať pre dosiahnutie úspechu pri napĺňaní súhrnných strategických cieľov

...
Hodnotenie (0x):