Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Marketingová logistika

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Miesto

V tradičnom koncepte marketingového mixu, tzv. 4 P, pojem „miesto“ zahŕňa aj logistiku. Avšak v koncepte logistického marketingu, nadobúda slovo „miesto“ odlišný význam. Úlohou „miesta“ v koncepcii 5 P je zabezbečiť transakciu medzi logistickou organizáciou a jej zákazníkmi. Povedané inak, obchodovať s logisticky zameranou organizáciou by malo byť jednoduché. Aby tento cieľ firma dosiahla, musí priebeh obchodu obsahovať 4 dimenzie.
Po prvé, procesy prebiehajúce vo vnútri organizácie musia byť pre zákazníka neviditeľnými. Zákazníkov nezaujíma ako, ale čo sa udialo. Viac sa starajú o výsledky než osamotné procesy.
Niekedy sa zdá byť jednoduchšie zákazníkovi vysvetliť ako logistický proces zlyhal a prečo nebol požadovaný tovar doručený. Tým je však potom zákazník oboznámený s procesom logistiky firmy, ktorý je preňho irelevantný. Oboznámenie zákazníka s pozadím operácií logistických procesov, priebeh transakcie len komplikuje a niekedy sa tým časť nákladov vzniknutých zo zlyhania presúva na samotného zákazníka.
Hodnotenie (0x):