Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Marketing v obchode s výtvarným úmením s dôrazom na aukčný predaj

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Súčasné slovenské výtvarné umenie prezentujú stovky autorov, zväčša absolventov bratislavskej Vysokej školy výtvarných umení. No okrem nich je tu samozrejme množstvo autorov, ktorý sa do dejín slovenského výtvarného umenia zapísali už dávno. Výtvarný život na Slovensku teda nie je nijako slabý, čo sa týka autorov a ich kvality produkcie. Inou otázkou však je, akým spôsobom je výtvarné umenie na Slovensku prezentované, a aký je oň záujem.

Výtvarné dianie v súčasnosti na Slovensku organizujú rôzne umelecké a profesijné organizácie, záujmové združenia, nadácie, štátne galérie, galérie regionálneho charakteru i súkromné galérie. Významný podiel na prezentácii výtvarného umenia na Slovensku majú najmä galérie.

Okrem klasických „fyzických“ galérií, sa v súčasnosti objavuje aj trend vzniku on-line galérií. Tie slúžia ako sprievodcovia v oblasti umenia, no takisto ponúkajú predaj kópií vystavených diel. Ceny takýchto obrazov sú často 2-3 krát nižšie než v klasických galériách.

Na Slovensku samozrejme existujú aj organizácie, ktoré sa zaoberajú výtvarným umením. Jednou z ich činností je aj organizovanie podujatí a výstav, pričom sa zameriavajú na prezentáciu diel najmä slovenských autorov.

Okrem toho, sa na prezentáciu diel výtvarného umenia často využívajú aj rôzne zariadenia s vysokým výskytom ľudí, akými sú reštaurácie a kaviarne. To dáva možnosť prezentovať sa aj začínajúcim umelcom.
Hodnotenie (0x):