Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Marketing 2

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Cena

» peňažné vyjadrenie hodnoty tovaru
» objem prostriedkov, ktoré je ochotný kupujúci dať za určitý tovar
» najdôležitejší prvok marketingového mixu, lebo ostatné sú len náklady, iba cena je príjmom
Faktory, ktoré pôsobia na proces rozhodovania o cenách:
1. interné - ciele marketingu, náklady, organizačné tvorby cien
2. externé - charakter trhu, dopytu, konkurencie a ostatné faktory prostredia
3. výmena dolnej/hornej hranice ceny - dolné sú náklady, horné sú spotrebné vnímanie hodnoty
4. ceny konkurencie

Cenová stratégia - určovať najnižšiu cenu

Interné faktory

Ciele marketingu - prežiť na trhu
- maximalizácia bežného zisku ( vývoj, výskum
- maximalizácia trhového podielu (pomocou ceny)
- vodcovstvo firmy v oblasti kvality výrobku
Hodnotenie (0x):