Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Špecifický marketingový mix

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Špecifický marketingový mix služieb. Vybrané známe prístupy (napr. Adrian Payne, Ian Chaston, Tim Hanagan, Anthony Pyne, príp. ďalší). Marketing špecifických nehmotných produktov a neziskový marketing. Základné charakteristiky. Popis ukážok a základné prístupy (marketing sociálnej idey, marketing vzdelávania, marketing politickej kampane, a pod.)

Marketingový mix
- Neil Bordend - 1958 - na Harvardskej univerzite definoval pojem MM
- súbor kontrolovateľných premenných, kt. firma spojenými do jedného celku vyvoláva cenové odozvy alebo reakcie na cieľovom trhu
- súbor, systém marketingových kontrolovateľných premenných, kt. firma spája do určitého celku so zámerom vyvolať želanú odozvu na cieľových trhoch
- aby sme získali potenciálny marketing. nástroj, musí spĺňať nasledujúce podmienky:
- musí byť kontrolovateľný
- musí to byť premenná veličina
- musí sa dať spojiť do funkčného celku s ostatnými nástrojmi
- musí byť taký významný, že má podiel na vyvolaní želanej odozvy na cieľovom trhu
- ak platia vyššie uvedené podmienky súčasne (logická konjunkcia), hľadá sa heslo na “P“ a dostávame marketing. nástroj
Hodnotenie (0x):