Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Seminárna práca na tému "Motivácia"

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Motivácia je vôľa konať. Kedysi sa tvrdilo, že motivácia musí prísť zvonka, ale dnes už vieme, že každého motivuje niečo iné. Organizácie, ktoré chcú využiť celý potenciál svojich zamestnancov , sa dnes ochotne vzdávajú motivácie spôsobom „rozkazuj a kontroluj“ a nahrádzajú spôsobom „ raď a schvaľuj“.

Často krát samotné disponovanie vzdelanými a schopnými pracovníkmi podniku na to aby dosahoval dobrú produktivitu zamestnancov i firmy nestačí. Výkon zamestnancov každého podniku totiž do veľkej miery závisí od toho ako sú motivovaní.

Motív chápeme ako nejaký vnútorný pocit, ktorý aktivuje a poháňa, povzbudzuje, sústreďuje a usmerňuje správanie každého človeka na dosahovanie cieľa (-ov).

Motívom sú najčastejšie pudy, inštinkty, túžby, potreby, záujmy, sklony, povinnosti, ideály a podobne. Doposiaľ nie je vypracovaná jednotná vyčerpávajúca uspokojivá klasifikácia motívov, hoci existujú mnohé spôsoby členenia motívov: podľa ich pôvodu či vzniku na primárne a sekundárne motívy, resp. na vrodené a získané skúsenosťou, učením; podľa kvality na motívy pozitívne a negatívne; podľa stupňa uvedomenia si na motívy vedomé a nevedomé; podľa orientácie na prostriedky a ciele na motívy inštrumentálne a konzumačné; podľa stupňa autonómie na motívy závislé od iných motívov a na autonómne a pod.

Motivácia je potom zložitý komplex motívov rôzneho charakteru a sily. Jej zdrojom sú neuspokojené potreby a túžby.
Hodnotenie (0x):