Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Manažérske zručnosti - Komunikácia v riadení

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Sociálna komunikácia
V nej si v procese socio-kultúrnej a ekonomickej činnosti ľudia vymieňajú svoje myšlienky, informácie, predstavy, názory, postoje, záujmy, dojmy, pracovné skúsenosti, životné skúsenosti a iné najrôznejšie informácie.
Komunikácia je vzájomná výmena informácií, správ, významov medzi jednotlivcami či skupinami.
Komunikátor vysiela správu a smeruje ju na príjemcu, u ktorého predpokladá, že má podobný kódovací systém. Vysielač do svojho odovzdávania premieta svoju osobnosť, osobnú zaujatosť, myšlienky, zámery, postoje, emócie a obavy. Chce aby jeho informáciu príjemca prijal, vypočul a pochopil.
Komunikant prijíma vyslanú informáciu. To ako vníma informáciu závisí od vlastných skúsenosti a zážitkov. Na základe toho sa snaží identifikovať prijatú informáciu. Najskôr pozorne počúva - sleduje dôležité fakty a potom kladie doplňujúce otázky, aby lepšie pochopil informáciu, ktorá mu bola doručená. Príjemca by mal dávať dôraz na neverbálne prejavy komunikácie, ktoré mu napomáhajú k lepšiemu pochopeniu prijatej správy.
Komuniké je vyslaná správa, ktorú jeden človek odovzdá druhému. Vyslaná správa môže byť v podobe verbálnych a neverbálnych symbolov.
Komunikačný kanál je spôsob prenosu informácie, znamená cestu, ktorou je informácia poslaná. Môže to byť formou telefónu, televízie, rádia, novín, vzduchu alebo aj formou neverbálnych prejavov ako pohľadmi, pohybmi tela, dotykmi, hlasom, zvukmi, image a pod.
Komunikačné prostredie je prostredie, v ktorom prebieha komunikácia ako napr.: osvetlenie, usporiadanie priestoru, prítomnosť rôznych ľudí a pod.
Hodnotenie (0x):