Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Marketingový plán - predloha

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Jedným zo základných predpokladov vytvorenia úspešnej marketingovej stratégie je pochopenie správania sa a rozhodovania kupujúceho, či už ide o jednotlivca, domácnosť alebo organizáciu.
Pod pojmom spotrebiteľ rozumieme jednotlivcov a domácnosti, ktorí nakupujú výrobky a služby pre osobnú spotrebu. Proces rozhodovania pri nákupe:
POTREBA→POŽIADAVKA→DOPYT→NÁKUP

Podľa toho, ako uskutočňujú spotrebitelia jednotlivé kroky od spoznania potreby až po nákup, môžeme nákupné správanie rozdeliť:
• Racionálne nákupné správanie - kupujúci starostlivo vyberá a zvažuje cieľ svojho nákupu na základe prísne objektívnych pravidiel. Nákup tovaru je nový, neobvyklý, uskutočnený zriedka (auto, nábytok...), výrazne zaťaží rozpočet.
• Zvyklostné nákupné správanie - zákazník pravidelne kupuje tovar každodennej potreby, ktorý dobre pozná (chlieb, mlieko, benzín), na základe dobrých skúseností
• Impulzívne nákupné správanie - zákazník kupuje bez predchádzajúceho plánovania.
Ide o tovar kupovaný v okamihu, keď sa vyskytne jeho akútna potreba (cigarety, čokoláda, alkohol pri reklamnej akcii), na základe vonkajšieho podnetu, momentálneho pocitu.
Hodnotenie (0x):