Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Marketing v cestovnom ruchu

Zobraziť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing je často mylne chápaný len ako predávanie, alebo agresívna obchodná politika a promotion (reklama). Predaj je však iba jednou z funkcií marketingu a mnohokrát nie najvýznamnejšou. Zásadný rozdiel medzi predajnou a marketingovou koncepciou uplatňovanou v praxi je následovný : ak uplatňuje firma predajnú koncepciu, najprv produkt vytvorí a až potom rôznymi metódami presviedča zákazníka aby ho kúpil, snaží sa teda prispôsobiť požiadavky zákazníka svojej ponuke. Marketing je presným opakom toho prístupu. Ak dokážeme správne identifikovať potreby zákazníka, vytvoriť dobré produkty s optimálnymi cenami, distribúciou a efektívnou propagáciou, je zrejmé, že tento tovar a služby budeme veľmi ľahko predávať. P.Drucker, manažérsky mysliteľ to vyjadril slovami: Cieľom je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok, alebo služba mu budú vyhovovať a samé sa predajú. Predaj a promotion nie sú bezvýznamné, ale sú časťou širšieho „marketingového mixu“ - súboru marketingových nástrojov, ktoré spolupôsobia, aby ovplyvnili trh. To v plnom rozsahu platí aj pre cestovný ruch.
Hodnotenie (0x):