Registrácia | Prihlásiť

Seminárna práca: Typológia zákazníka podľa Shopper typology a Media behaviour vzhľadom na nákupne chovanie aplikovaná medzi študentmi vysokých škôl

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Zákazník či spotrebiteľ? Vždy na zaujímalo aký je medzi nimi rozdiel a kedy sa ma, ktorý termín použiť. Je to téma, ktorá zaujíma snáď každého. Pre mnoho ľudí znamená nákup radosť iných to zas otravuje, večná dilema kam ísť nakupovať, , ako často nakupovať a čo nás vedie pravé k tomu, aby sme kúpili akurát tento produkt a nie ten druhý. Pri nákupe sa rozhodujeme na základe viacerých faktorov. Pre niekoho je rozhodujúca cena, zatiaľ čo iní preferujú značky bez ohľadu na cenu.
Rozdiel medzi zákazníkom a spotrebiteľom a ich správanie ma zaujala natoľko, že som sa rozhodla venovať sa jej vo svojej seminárnej práci. Zamerala som sa na typológiu zákazníka podľa spoločnosti Shopper Typology a Media Behaviour. Ich typológiu som využila pri svojom výskume medzi vysokoškolákmi, s cieľom zistiť, ako, a či vôbec vplývajú jednotlivé typy na zvyklosti pri nákupe tovaru.
Výskum som realizovala medzi 36 vysokoškolákmi vo veku do 20 rokov a nad 20 rokov.
Hodnotenie (0x):