Registrácia | Prihlásiť

Referát: Predškolská pedagogika

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Informácia o režime dňa je prenosný prostriedok, pomocou ktorého určené prostredie naznačuje deťom miesto a postup činností. V neznámom prostredí môže byť použité na predznačenie použiteľných zmien a na priebežné začlenenie nových aktivít do dennej rutiny.
Na základe prístupnej informácie o režime dňa dieťa vie, čo sa kde má urobiť, ako aj to, v akom poradí nasledujú jednotlivé činnosti. Zobrazuje plynutie času a jeho zadelenie. Môže obsahovať i mnohé ďalšie doplňujúce informácie, napr. i fotografie osôb, ktoré sa zúčastňujú činností, okolnosti, podmienky, alternatívne možnosti prispôsobené nárokom dieťaťa.
Nasledovné organizačné formy denného režimu:
Hry a činnosti podľa voľby detí (tvorivé hry) - tzv. tvorivé hry, v ktorých sa uplatňuje
spontaneita a tvorivá aktivita dieťaťa.
Ranné cvičenie - sa realizuje každý deň, a to spravidla integrovane v rámci
dopoludňajších výchovno-vzdelávacích činnosti.
Telovýchovné chvíľky
Zamestnanie- sa realizuje v závislosti od výberu cieľov a konkrétneho obsahu.
Didaktické aktivity - sa realizujú v súlade s vyššie uvedenou odborno-metodickou
charakteristikou. V didaktických aktivitách sa plynule striedajú rozmanité hry a výchovno-vzdelávacie činnosti detí, ktoré sa vzťahujú na ciele a obsah jednej, alebo niekoľkých výchovných zložiek realizovaných súbežne.
Pobyt detí vonku - sa uskutočňuje každodenne s rôznym obsahovým zameraním.
Záujmové činností - (v odpoludňajšom čaše), v ktorých sa okrem spontánnych hier
spresňujú a upevňujú získané poznatky dieťaťa prostredníctvom rôznych tvorivých činnosti; výrazne sa uplatňuje individuálny prístup učiteľky k dieťaťu.
Hodnotenie (0x):