Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Prednášky - predmet Marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. prednáška - Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť

- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)
- u nás sa začal využívať v roku 1990
- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení
- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmen
Výmena - forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)
- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:
1. výmeny sa musia zúčastniť najmenej 2 partneri (každý musí ponúkať určitú hodnotu)
2. každý z týchto partnerov musí prejaviť ochotu, že sa chce výmeny zúčastniť a pritom každý musí byť natoľko slobodný, aby mohol ponuku partnera prijať alebo odmietnuť
3. partneri musia byť schopní vzájomnej komunikácie a musia byť natoľko čestní, aby zmluvné podmienky dodržali
4. aby sa mohlo vymieňať, treba mať predstavivosť, schopnosť porozumieť druhej strane a treba akceptovať podmienky
5. partneri musia dospieť k dohode, ktorá má podobu peňažných jednotiek, aby sa uľahčili transakcie (kúpa a predaj)
- tovarovo-peňažná výmena znamená vymieňanie materiálu alebo tovaru za peniaze
- výmena vytvára hodnoty podobným spôsobom ako výroba a to preto lebo rozširuje možnosti spotreby
Hodnotenie (0x):