Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Vypracované otázky z predmetu Marketingová komunikácia

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Marketing
- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
- súbor opatrení na dodanie výrobku spotrebiteľovi v správnej forme za správnu cenu, v správnom čase na správnom mieste
- začiatky má v USA na začiatku 20. storočia, v Európe sa začal využívať po II. svetovej vojne, na Slovensku po roku 1989
- vznikom trhovej ekonomiky sa vytvorili podmienky pre uplatňovanie M, lebo vznikli rozsiahle trhy s anonymnými spotrebiteľmi a existuje tu rozdielna štruktúra výrobcov

Marketing (market = trh ) predstavuje prácu s trhom a posudzujeme ho z dvoch hľadísk.
a) súbor opatrení na dodanie výrobkov spotrebiteľovi v správnej forme, za správnu cenu a v správny čas (AMA)
b) podniková politika na trhu a preto trhu zodpovedajúca, prirovnanie k 4 nohám stola: prieskum trhu, informovanie verejnosti, reklama, organizácia a technika predaja (nem. inš.)
c) spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú

1. Marketing ako filozofia podnikania orientovaná na zákazníka, je to filozofia , ktorá kladie zákazníka na prvé miesto.
2. Marketing ako súhrn činností, ktoré zabezpečujú aby sa dostal
- správny výrobok
- správnemu spotrebiteľovi
- v správnom čase
- na správne miesto
- v správnej kvalite
- a za správnu cenu
Hodnotenie (0x):