Registrácia | Prihlásiť

Vypracované otázky: Marketingové stratégie

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Stratégia - jednotný, súhrnný a integrovaný plán, ktorý je navrhnutý, aby zabezpečil
dosiahnutie základných cieľov podniku

Znaky: 1. cieľové smerovanie
2. systémový charakter
3. procesné smerovanie
4. reálna podstata
5. vyváženosť obsahu a formy
6. variantnosť riešenia
7. smerodajnosť pre ďalšie rozhodnutia
8. rozhodujúci význam z viacerých hľadísk

Vývojové fázy:
FINANČNÉ PLÁNOVANIE - 50. - 60. roky, dôraz na krátkodobejšie cykly, lebo trhové prostredie bolo stabilné s dostatkom zdrojov, využíva sa rozpočtovníctvo a finančná kontrola

PREDPOVEDNE ORIENTOVANÉ PLÁNOVANIE - vzniká koncom 60. a začiatkom 70. rokov, dostatočný rozvoj ekonomiky, časové štruktúrovanie plánovanie, sústredenie sa na efektívne rozvrhovanie zdrojov

EXTERNE ORIENTOVANÉ PLÁNOVANIE - v druhej polovici 70. rokov, rozvoj svetovej ekonomiky nebol taký dynamický, začínajú sa skúmať príčiny a hľadajú sa nové možnosti a trhy, dostáva sa do popredia marketingový manažment, potreba dynamických reakcií na trhové zmeny a na variantnosť riešení, na zvýšenie úrovne strategického myslenia manažérov
Hodnotenie (0x):