Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Psychológia v obchode

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
1. FAREBNÁ ÚPRAVA PRACOVISKA
-okrem používania farieb v pracovnom prostredí na uľahčenie a urýchlenie orientácie v priestore,farby v spojení s osvetlením výrazne ovplyvňujú psychickú pripravenosť zamestnanca na pracovnú činnosť,jeho náladu a citové tenzie,ako aj motiváciu k práci
-podľa kvality pocitov,kt. jednotlivé farby vyvolávajú,sa rozdeľujú na:
a) farby teplé (červená,žltá,oranžová)-okrem vyvolávania pocitu tepla zvyšujú aj činnosť vegetatívneho nervového systému,krvný tlak,dynamizujú psychické procesy-farby aktívne a dynamické
b) farby studené (zelená,modrá)-okrem toho,že vyvolávajú pocit chladu,pôsobia upokojujúco na psychický stav zamestnanca,tlmia činnosť vegetatívneho nervového systému,citové tenzie a reakcie na stres-farby relaxačné
-symbolické farby-ovplyvňujú vzťah zamestnanca k podniku a nepriamo aj jeho výkonnosť
-bezpečnostné farby-farby,kt. signalizujú bezpečnosť (zelená a modrá) a nebezpečenstvo (červe-ná,oranžová,žltá,čierna)

2. NEVERBÁLNA KOMUNIKÁCIA A JEJ ZLOŽKY
-je vývojovo aj vývinovo najstaršou zložkou komunikačného procesu
-prostredníctvom nej každý človek vysiela viacej hodnoverných signálov ako verbálnou komunikáciou,tieto signály môžu aj protirečiť tomu,čo človek chcel oznámiť,hoci to vôbec nemal v úmysle
-ak v komunikačnom procese vysielame iné,protikladné informácie verbálnou komunikáciou a iné neverbálnou,ľudia veria informáciám sprostredkovaným neverbálnou komunikáciou;preto je dôležité,aby manažér vysielal jasné a presné neverbálne signály,aby nespochybňoval komunikovaný obsah
Hodnotenie (0x):