Registrácia | Prihlásiť

Štátnicové otázky: Marketingový informačný systém a postavenie marketingového výskumu

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Marketingový informačný systém možno definovať ako súbor personálnych (manažéri a pracovníci) a vecných (zariadenia metódy a nástroje) prvkov, ktorými firma zabezpečuje dostatočnú kvantitu a kvalitu informácii, ktoré sú potrebné pri marketingovom rozhodovaní.
Jeho jestvovanie a využívanie zabezpečujú kompetentní odborníci, pretože v trhovej ekonomike bez relevantných informácií nemá firma v konečnom dôsledku žiadnu šancu na úspech na konkurenčne výdatnom trhu.
Pri vytváraní MIS treba rešpektovať určité podmienky:
• dbať na jeho systémovú podstatu
• udržiavať vyváženosť statickej a dynamickej podstaty systému
• treba vykonávať rozhodujúce procesné funkcie (od získavania až po uchovávanie informácií)
• zabezpečiť aplikačný súlad jednotlivých podsystémov
• rozhodujúce funkcie v MIS obsadzovať kvalifikovanými odborníkmi
• zosúladiť plány aktivít v MIS s plánmi marketingovej činnosti, a pod.
Hodnotenie (0x):