Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Teoretické východiská (marketingová stratégia firmy)

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:76,9 %
  • Typ:Bakalárska práca
  • Kategória:Ekonomika
  • Podkategória:Marketing
  • Autor:milaka
  • Rozsah A4:35 strán
  • Zobrazené:4 023 x
  • Stiahnuté:79 x
  • Veľkosť:0,3 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:9971
  • Posledna úprava:16.10.2018
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
1.1 Marketing
Philip Kotler definuje marketing ako spoločenský a manažérsky proces, ktorého prostredníctvom uspokojujú jednotlivci i skupiny svoje potreby a priania v procese výroby a zmeny výrobkov alebo iných hodnôt.

Obrázok č.1 ukazuje, ako sú jednotlivé prvky marketingovej koncepcie prepojené a ako na seba vzájomne nadväzujú.

Obr. č. 1: Základy marketingovej koncepcie
Prameň: Kotler, P., Armstrong, G.: Marketing, Grada Publishing, Praha, 2004

Súčasný marketing predstavuje podnikateľskú filozofiu, ktorá sa jednoznačne orientuje na zákazníka, na uspokojovanie jeho potrieb a prianí.
Marketing je funkciou organizácie, ktorá identifikuje nenaplnené potreby a požiadavky, definuje a meria ich veľkosť, určuje, ktorým cieľovým trhom môže organizácia najlepšie slúžiť, rozhoduje o príslušných výrobkoch, službách a programoch, ktoré majú slúžiť týmto trhom, a vyzýva každého v organizácii k tomu, aby „myslel na zákazníka a slúžil mu“.
Zo spoločenského hľadiska je marketing silou, ktorá využíva industriálnu kapacitu národa k tomu, aby uspokojila potreby spoločnosti.
Hodnotenie (0x):